Özlü Sözler

Sayfa Açıklaması: Özlü Sözler, En Güzel Özlü Sözler, Yeni Özlü Sözler, Özlü Sözler 2017, Kısa Özlü Sözler, Uzun Özlü Sözler, Felsefi Özlü Sözler, Anlamlı Özlü Sözler, Özlü Sözler Aşk, Komik Özlü Sözler.

Geçmişten bugüne bir çok şair, yazar, alim, ünlü isimlerin söylemiş olduğu özlü sözleri değerli ziyaretçilerimiz için bir araya getirdik.Bilhassa Mevlana Hazretlerinin söylediği o müthiş anlamlı sözleri okudukça ne kadar doğru sözler olduğu anlaşılıyor.Bir sözünde nediyor Mevlana hazretleri 'Cahil kimsenin yanında kitap gibi sessiz ol.' ne kadar doğru bir söz değil mi sizce de?

Burada ne demek istiyor cahil insan ile münakaşa etme bir konu hakkında tartışma zira cahil kimse bilmediği konu üzerine bile sizle tartışıp yanlışı kabul ettirmeye çalışır.Geçmişte atalarımız nedemiş etme Cahil İle Sohbet Ya Küser Ya Darılır.Cahil bir kişi ile sohbet ettiğinizde muhakkak bir tartışma çıkabilir neyse uzun lafın kısası sizlere en güzel özlü sözleri sunuyoruz göz atabilirsiniz.

EN GÜZEL ÖZLÜ SÖZLER LİSTESİ:

Cahil kimsenin yanında kitap gibi sessiz ol. Mevlana

En kusursuz cinayet, yaşama sevincini öldürmektir. Paulo Coelho

Yaşamak değil, beni bu telaş öldürecek. Özdemir Asaf

Gelmeyeceğini bile bile beklemek saflık değil, aşktır. Nazım Hikmet

Dost, acı söyleyen değil, acıyı tatlı söyleyebilendir. Mevlana

Affetmek geçmişi değiştirmez ama geleceğin önünü açar. Paul Boese

Şikâyet ettiğiniz yaşam, belki de başkasının hayalidir. Tolstoy

Hayatınızın kalitesini hayatınızdaki insanların kalitesi belirler. J. Brown

Tanrı kadınları erkekleri evcilleştirmek için yarattı. Voltaire

Takdir ediliyorsan değil, taklit ediliyorsan başarmışsın demektir. Einstein

Yap gitsin! İnsan en çok hatalarından ders çıkartır. Al Pacino

Bazen insan öyle özlenir ki; özlenen bilse, yokluğundan utanır. Aziz Nesin

Boşuna yağıyor yağmur, birlikte ıslanmayacağız ki. Aziz Nesin

Aşkla ilgili en büyük ironi: doğru insanı yanlış zamanda sevmek… Bukowski

Seni sevdiğimi göreceksin sevmediğim zaman. Pablo Neruda

İçiniz kor gibi yanarken susmak, acıların en beteridir. Federico Garcia Lorca

Yanlış kişiden samimiyet beklediğin an, kırılıyorsun. Dostoyevski

Kadın unutmaz; sadece sineye çeker. Zamanı geldiğinde ise iade eder. D. Noel

Erkek hoşlandıktan sonra tanır, kadın tanıdıkça hoşlanır. W. Godlam

Ölmemek elimizde değil ki bizim. İyi yaşamamak beni tek korkutan… Ömer Hayyam

O bensizliği göze aldıysa, ben onsuzluktan bir şey kaybetmem. Nazım Hikmet

Yapmacık olup sevilmektense, kendim olup nefret edilmeyi tercih ederim. Tom Robbins

Peşinden gidecek cesaretin varsa, bütün hayaller gerçek olabilir! Che Guevara

Bazen bir şeye son vermek için, istemediğin bir şey yapman gerekir. Never Back Down

Sende, ben, imkânsızlığı seviyorum, fakat asla ümitsizliği değil… Nazım Hikmet

İnsanlar seninle konuşmayı bıraktığında, arkandan konuşmaya başlarlar. Pablo Neruda

Elbette bir insanı sevebilirsiniz, eğer onu yeterince tanımıyorsanız. C. Bukowski

Kimse kimseyi unutmuyor ama asla karşı tarafın istediği biçimde hatırlamıyor. Tezer Özlü

Sevdiklerinize zaman ayırın, yoksa zaman sizi sevdiklerinizden ayırır. W. Golding

Tanrı kuşları sevdi ve ağaçları yarattı. İnsan kuşları sevdi ve kafesleri yarattı. Jacques Deval

Bir kere sevdaya tutulmaya gör; ateşlere yandığının resmidir. Cahit Sıtkı Tarancı

Ne kadar okursan oku, bilgine, yakışır şekilde davranmıyorsan cahilsin demektir. Sadi Şirazi

İnsan aklındakilerle gündüzleri, yüreğindekiyle geceleri uğraşıyormuş. Can Yücel

Ve uyandığınızda ilk hatırladığınız yine “o” olur, nasıl ki uyumadan önce o olduysa! K. Tazeoğlu

Sadece yanında olmak bile, bu dünyada başıma gelen en güzel şeydi. Ryan Gosling

Kariyer yapmak harika! Ama soğuk gecelerde kariyerinize sarılıp yatamazsınız. Marilyn Monroe

En derin denizlerde boğula boğula becerirsin tek bir nefesle yaşamayı. F. Nietzsche

Uzaklıklar sevenler için önemsizdir. Çünkü gerçek sevgiyi anlatan tek duygu; özlemektir. W. Butler

Hiç küçük bir tercihin tüm hayatını nasıl değiştirebileceğini düşündün mü? Mystic River

Seninle bir gün geçirdikten sonra, giysilerimin sen gibi kokmasını seviyorum. When Harry Met Sally

Kadın hiç gitmeyecekmiş gibi sever; ama yeri gelir hiç sevmemiş gibi gider. J. Christophe

Sen ne kadar kalsan da geliyorsun benimle. Ben ne kadar gitsem de kalıyorum seninle.  Shakespeare

Birisi tarafından delice sevilmek size güç verir, birisini delice sevmek ise cesaret. Lao Tzu

Hayat bazen insanları, birbirleri için ne kadar çok şey ifade ettiklerini anlasınlar diye ayırır. P. Coelho

Kimse senin gözyaşlarını hak etmiyor, hak eden seni ağlatmaz zaten. Gabriel Garcí­a Márquez

Can paramparça ve ellerim, kelepçede, tütünsüz, uykusuz kaldım, terk etmedi sevdan beni… Ahmet Arif

Beni mahveden şey; bana yalan söylemiş olman değil, sana bir daha inanmayacak olmamdır. Victor Hugo

Zeki bir insan yalnızlıkta, düşünceleri ve hayal gücüyle mükemmel bir eğlenceye sahiptir.  Schopenhauer

Konuşup konuşmamak bir şeyi değiştirmeyecekse, susmamak için bir neden yoktur. Nuovo Cinema Paradiso

Aşk dediğin nedir ki, tenden bedenden sıyrık, çocukların içinde, yaşadığı bir çığlık. Ahmet Hamdi Tanpınar

Dediler ki; Gözden ırak olan gönülden de ırak olur. Dedim ki: Gönüle giren gözden ırak olsa ne olur. Mevlana

Ne cenneti merak ediyorum, ne de cehennemi; çünkü ben annemi gülerken de gördüm, ağlarken de. Özdemir Asaf

Kötü bir haberim var, Bugün iyi niyetimin son kullanma tarihiydi. Artık her şey adamına göre. Donnie Brasco

Affetmek için iki kişilik erdem lazım. Hem onu affetmek, hem onu affettiği için kendini affetmek. Orson Welles

Bir gün hayatına birisi girecek ve o gün, daha öncekilerle neden işlerin yürümediğini anlayacaksın. Elif Şafak

Açalım yüreğimizin kapılarını sonuna kadar, sevelim sevelim sevelim, sevebileceğimiz kadar. Bedri Rahmi Eyüboğlu

Bazı insanların birbirlerine aşık olması gerekir. Ama bu beraber olacakları anlamına gelmez. 500 Days of Summer

Ağlıyordum. O gidenler, “Sen iyi bir insansın” diyordu. Ve hiçbiri de aslında; iyi insan sevmiyordu. Cemal Süreya

Geleceğimin tam olarak nasıl olacağını hala bilmiyorum ama bildiğim bir şey var ki içinde sen yoksun. Post Grad

İnsanın sevdiğini son kez görmesinden daha kötü olan tek şey; onu son kez gördüğünü biliyor olmasıdır. Paul Auster

Huzur denilen o şeyin her santimine ihtiyacım var bu aralar. Bana biraz bahar gerekiyor. Çok üşüdüm. Maksim Gorki

Belki aradığını bulamamış olabilirsin bende; ama unutma ki, bende bulduğunu bulamayacaksın hiç kimsede. Sunay Akın

Demiri, demirle dövdüler; biri sıcak, biri soğuktu. İnsanı, insanla kırdılar; biri aç, biri toktu. Pir Sultan Abdal

Aslında hayatın en güzel anı; her şeyden vazgeçtiğinde, seni hayata bağlayan birinin olduğunu düşündüğün andır. Balzac

Toprak gibi olmalısın! Ezildikçe sertleşmelisin! Seni ezenler sana muhtaç kalmalı! Hayatı sende bulmalı. Can Yücel

İki kalp arasında en kısa yol: Birbirine uzanmış ve zaman zaman, ancak parmak uçlarıyla değebilen iki kol. Cemal Süreya

Her gidiş bir ayrılık değildir. Çünkü bazen ne kadar uzağa gidersen git; yüreğin hep bıraktığın yerdedir. William Butler

Sen kim oluyorsun da benim yaşadığım hayatı yargılıyorsun? Ben mükemmel değilim. Ve olmak zorunda da değilim. Bob Marley

Mutlu insanlar; her şeyin en iyisine sahip olanlar değil, sahip olduklarını kaybetmeyecek kadar çok sevenlerdir. Bukowski

Ona şefkatle eğilirken, pır diye uçtu birden, kırık sandığım kanatlarındaki sahtelik ve inancımla birlikte. Ahmet Muhip Dranas

Asalet; boyda değil soyda, incelik; belde değil dilde, doğruluk; sözde değil özde, güzellik; yüzde değil, yürekte olur. Mevlana

Kadınları mutlu etmenin 20 yolu diye bir sürü gereksiz haber çıkıyor. Tek maddede açıklıyorum: Dürüst olun, yeter. Turgut Uyar

Aslında twitter da güzel bir mecra. Lafı buradan bir koyuyorsun, kime gittiği belli değil. Üzerine alınan alınana… Soner Denge

Bu sarı sıcaklarda seni düşünüyorum. Seni düşünüp yalnızlığımı soyunuyorum, biraz da ölüme benzeyen yalnızlığımı. Nâzım Hikmet Ran

Öyle bir seveceksin ki, yüreğinden kimse ayıramayacak. Ve öyle birini seveceksin ki, seni gözleriyle bile aldatmayacak. Can Yücel

Ne kötüdür insanın aklıyla yüreği arasında çaresiz kalması. Ne kötüdür ona an kadar yakın, bir asır kadar uzak olması! Nazım Hikmet

Senin için yapraklarını kopardığım papatyalardan özür diledim dün gece. “Haklısınız dedim, ne sevdiği belli, ne sevmediği. P. Neruda

Beni güzel hatırla. Sana unutulmaz geceler bıraktım, sana en yorgun sabahlar, gülüşümü, gözlerimi, sonra sesimi bıraktım. Orhan Veli

Sen benim hiçbir şeyimsin, yabancı bir şarkı gibi yarım, yağmurlu bir ağaç gibi ıslak, hiç kimse misin bilmem ki nesin? Attila İlhan

Sırtından vurana kızma, ona güvenip arkanı dönen sensin. Arkandan konuşana da darılma, onu insan yerine koyan yine sensin! Ömer Hayyam

Bir gün bensizlik çalar kapını. Benli dünleri düşünür, avunursun. Sanma ki yalanlar içinde, ben gibi bir doğru bulursun. Nazım Hikmet

Yanında aptal bir kadın olan bir sürü zeki adam görürsünüz ama yanında aptal bir adam olan zeki kadın kolay kolay göremezsiniz. E.Jong

Bir kadın her şey yolunda diyorsa hiçbir şey yolunda değildir, hiç bir şey yolunda değil diyorsa yine hiçbir şey yolunda değildir. Simpsons

Bütün sevgileri atıp içimden, varlığımı yalnız ona verdim ben, elverir ki bir gün bana derinden, ta derinden bir gün bana “Gel” desin. Ahmet Kutsi Tecer

Kuşlar gibi havada uçmayı öğrendik, balık gibi denizde yüzmeyi ama hala şu basit kardeş gibi yaşama sanatını öğrenemedik. Martin Luther King, Jr.

Aşk; topuklarından etine kadar işlemiş bir nasır gibidir. Ya canın acıya acıya adım atacaksın, ya da canını acıta acıta söküp atacaksın. İki yolda da pekguzelsozler.com tek bir gerçek olacak; canın çok ama çok acıyacak… Mevlana

Yorumlar