Dolunay İle İlgili Güzel Sözler

Sayfa Açıklaması: Hazırlanan bu sayfada 'Dolunay İle İlgili Sözler' yer almaktadır.

Dolunay, Ay'ın Güneş'e göre Dünya'nın ters tarafında kaldığı evresi. Dolunay, Ay ile Güneş'in jeosentrik zahir boylamlarının farkı 180 derece olduğunda gerçekleşir. Bu durumda Ay, Dünya'ya göre Güneş ile ters noktalardadır. Sinodik aya göre Ay'ın aynı evreleri arasındaki zaman ortalama 29.53 gündür.

kaynak: https://tr.wikipedia.org

DOLUNAY İLE İLGİLİ GÜZEL SÖZLER LİSTESİ:
Sustu bu gece karardı yine ay.

Ay yıldızsız, yıldızda Ay’sız olamaz.

Ay ışığında ceviz çırpılmaz. Türk Atasözü

Ay bile çeker gider geceyi. Düşündün mü?

Birden ay ışığını kesti. Bir de sen çok değiştin.

Ay görmüşün yıldıza minneti yoktur. Türk Atasözü

Ve Tanrı; hüzünlü kadınların gülüşüne sakladı ay ışığını.

Her gece, ay gizlice yıldızı sayan sevgiliyi öper. Mevlana

Gökyüzünde ay varken kimse hırsızlığa gelmez. Türk Atasözü

Ay’la ay’ı gösteren parmağı, birbirine karıştırmayın. Konfüçyus

Yarın güneş doğmayacak deseler ne çıkar ben ayımı bulmuşum.

Güneşin gölgesi var, Ay’ın yıldızları var ama benim kimsem yok.

Sen gittin diye; ay suskun, yıldızlar üzgün, gece sessiz ve durgun.

Yokluğun gece beliren ay ve yıldız gibi, fark etmemek mümkün değil.

Ay bozmaz, süt kokmaz. Kokarsa ayran kokar, çünkü aslı süttür. Türk Atasözü

Ay’ı hedefleyin ıska geçseniz bile en azından yıldızlara ulaşırsınız. Çin Atasözü

Ay ışığında çirkin biri prensese, çamur su birikintisi ise muhteşem bir suya dönüşür.

Herkes ay gibidir ve herkesin içinde kimseye gösteremediği bir karanlık tarafı vardır.

Önemli olan Ay’a gitmek değildir. Ay’a gidecek bilgiye ulaşabilmektir. Megnet Zurner

Geceye dedim ki; uzan uzanabildiğin kadar, şimdi o dolunay uykudadır. Şems-i Tebrizi

Hedefiniz ay kadar parlak olsun ki, Ay’ı yakalayamasanız bile yıldızlara sahip olursunuz.

Ay gibi parlayarak hayatıma girdin, aramıza giren kara bulutlar arkasında kaybolup gittin.

Bulutlu bir gecede Ay’ı görmek için beklemek, çarpıp kapıyı giden sevgiliyi beklemek gibidir.

Yıldızlar kadar arkadaşın olacağına, alaca karanlıkta parlayan ay gibi , tek dostun olsun hayatta.

Özlem, hasret, gurbetlik hepsi ay ışığında ortaya çıkar. Güneş çıktığı zaman ay kaybolmuş ve hayat yeniden başlamıştır.

Nasıl ki Dolunay gece boyunca gökyüzünde kalır. Bende senin ayın olup ömrüm boyunca senin kalacağım bir tanem.

Ay doğmuyorsa yüzüne ve güneş vurmuyorsa pencerene, kabahati ne güneşte ne de ay da ara. Gözlerindeki perdeyi arala!

Ay ve güneş herkesin lambasıdır. Hava herkesin havasıdır, su herkesin suyudur. Ekmek neden herkesin ekmeği değildir? Şeyh Bedrettin

Ayın senin gözlerin kadar parlak olduğu sessiz ve sakin bir gecede sana olan en güzel duygularımı yazmak istedim ama sana duygularımı anlatacak kelime bulamadım.

Bir dolunay vakti Geri döneceksin Gömmek için Beni öldürdüğün yere. Kendini usulca Aşka şiire ölüme bırakmış Ve çoktan toprağa karışmış Bedenimin sırtında Bulacaksın ay ışığında bıçağını Kanını silip alacaksın koynuna...

Denize atılmış şiirdir bence Yurtsayan yurdu bilinmeyen bir yıldız Şiirin deniz kıyısındaki sesine bırakılmış ölümdür yanacak sarayların kestiği bir yarım ay.

Uçurum orman ay ve bedenindeki birkaç işaretle Zamana geçirilen dayanıklı söz o gece Ardından mırıldandığım şiir Şimdi başkalarının dudaklarında göçebe...

Bir ay süzülecek buluta ve bir mavi şarap gözlerindeki musiki gölgelerinde yorgun... Sen hep öylesine güzel sevdalım ben sana Alahsızcasına vurgun...

Baksana;herkes içime dökmüş artıklarını Bu karanlık bitse artık bir ay doğsa Bir deli rüzgar çıksa; alıp götürse Yılların içimde bıraktıklarını... - Ümit Yaşar Oğuzcan

Bak ay karışıyor alnıma... Adını arayan rumuz bu mantar sende kalsın...

Çünkü "dolunay" gece için tek çaredir karanlıktan kurtulmaya...

Bu gece gel. Hem bak dolunay var gökyüzünde. Gel sıcak bi çay yaparım. Ve bir de müzik, kulaklarımıza ılık ılık. Kokunla uyuyayım. Bu gece gel. Bak dolunay gülümsüyor. Sarılalım. Ellerimden tut. Saçlarımı okşa. Yıldızlar kıskansın ikimizi. Gel göğsüme yat. Ninniler fısıldarım. Bu gece gel. Gel gülümse bana...
Bu gece ay bile dolunay olmuş, ağlıyor bak bizim için...

Şimdi dolunay zamanı! Şimdi hepimiz için yüzleşme zamanı!

Gökte dolunay, düşlerimde sen bu gece... Işıl ışıl göz kırpıyor yıldızlar... Sevgiyle açıyor kalbimin çiçekleri... - Hasan Yıldırım

Dua dolu avuçlarla büyüyenin. Amin'i başka olur. Sevgilinin hayaliyle yürüyenin. Vuslatı aşka olur... Kadim Dolunay

Günün birinde ay bile güneşe tutuluyor, biz hala imkansızız.

Bir gece yarısı, ay ışığı ile aydınlanmış bir balkon köşesinde oturuyorum. Seni diliyorum yeryüzüne inen her yıldızda. Seni yazıyorum bulutlara. Seni ezberletiyorum o sessiz karanlığa. Seni seviyorum...

Sustum. Ay ışığı yüzünü aydınlatınca daha da güzel görünüyordu gözüme. Yüzümü karanlığa çevirdim.
Cebimden bir sigara çıkarttım ve sessizce yaktım. Dumanı içime çekerken, olanların her şeye değip değmediğini düşünmeye başladım...

Ay ışığı penceremden girende, senden yana hayal kurmak ne güzel... - Abdürrahim Karakoç
Ay ışığı akmasın böyle kimsenin saçından...

Gözlerimdeki ay ışığı, gözlerinin körlüğü içindi... Birhan Keskin

Ay ışığı vurmuş gönüle karanlık olurmu? Her derdin mutlaka ilacı var. Dert içinde derman gizlidir! Huzur istiyorsan sukunetli ol, hak sana ne cevherler verir! Aklını değil gönlünü hakka bağla, akılla bu yol yürümez!

Bu yıldızları böyle her gece niçin yakarlar?

Ayışığında oturduk. Bileğinden öptüm seni... - Cemal Süreya

Sen tutun umuda. Çünkü sırf Güneş geceyi sevmedi diye Ay doğmayı bırakmaz. - Şanışer

Dünyanın ağırlığına eklesek yıldızları ayı güneşi, gene de ağır basarsın ey kalbim ey kalbimin güneşi... - Erdem Bayazıt

Son iki gündür gökyüzüne asılı bir çocukluk var sanki. Çocukluğumda babamdan dinlediğim masallardaki kadar parlak olan ay, masum zamanlarıma göz kırpıyor âdeta... - Şaireyn

İçtim o bin yıllanmış testiden, içtim, içtim. Örtüler arasında yeryüzü beğenisiyle. Ayışığını paylaşırdı bacakları, öptüm ayak parmaklarını, öptüm, öptüm. - Cemal Süreya

Herkes aya benzer. Karanlık bir tarafı vardır ve onu kimseye göstermez. - Mark Twain

Aynı dolunaya bakıyorsak eğer tut elimi. Aynı ışık altında iç çekiyorsak. Dünya bu gece bizim için yansın.
Güneş, geceye küser mi? Eğer küsseydi, her gün aydınlanması için Ay'a kendi parçasından verir miydi?
Yıldızlara basarak gel. Bak, salıncak kurdum aya...

Ay belkide geceyi sevdiği, karanlığı kucakladığı için bu kadar aydınlıktır...

Bütün pencerelerde bekleyen benim, ve o çalmayan bütün telefonlarda aylardır konuşan da... - Turgut Uyar

Yaz geceleri daha sık öpmeliyiz sevdiğimiz kadınları, ay vakti yüzlerinden... - Ahmet Uysal

Çevresi yıldızlarla doluyken bile yalnızdır Ay...

Ayışığı ister olsun ister olmasın, geceleyin gene bildiğin gibi, geceleyin gene senin türkünü söylerim! - Turgut Uyar

Geçsin günler, haftalar, aylar, mevsimler, yıllar...

Zaman sanki bir rüzgâr ve bir su gibi aksın...

Sen gözlerimde bir renk kulaklarımda bir ses ve içimde bir nefes olarak kalacaksın... - Enis Behiç Koryürek

Ey hayat, sen şavkı sularda bir dolunaysın. Aslında yokum ben bu oyunda. Ömrüm beni yok saysın... ?  Yılmaz Odabaşı

Dağ gecenin koynunda, gece ayın, ay denizin, yüreğimle sarmak istediğim... Kaç ayrılık gündüzü, kaç kavuşmak gecesi, hâlâ yalnızlığın koynunda anılarım...

Daha gelmeyecek misin? - Refik Durbaş
Ay ışığına batmış karabiber ağaçları gümüş tozu gecenin ırmağında yüzüyor zambaklar yaseminler unutulmuş tedirgin gülümser çünkü ayrılmanın da vahşi bir tadı var çünkü ayrılık da sevdâya dahil...

O sessiz aksamda ay ışığı geceme girdi karanlıkta kalan kalbimi aydınlattı ardından yakamozun ışıltıları ressamları kıskandıran resmini yansıttı deryaların kalbine bebeğim...

Yüz kişinin içinde aşık gökte yıldızlar arasında parıldayan ay gibi belli olur. - Mevlana

Ay doğmuyorsa yüzüne güneş vurmuyorsa pencerene kabahati ne güneşte ne ayda ara. Gözlerindeki perdeyi arala. - Mevlana

Eylül geçmiş kapımızdan / Süpürmüş kalıntılarını ışıkların. O güneş parlıyor hala. Ay yine bizim ay yine bizim. - Suavi

Karanlık dünyama ilk önce ay gibi doğdun aydınlattın dünyamı; sonra güneş gibi battın kararttın hayatımı!
Ay yıldızlardan utanır ama yine de cömertliği yüzünden yıldızların arasında bulunur. - Mevlana

Evet ben bir hayalperestim. Bir hayalperest yolunu yalnız ay ışığında bulabildiğinden cezası şafağı dünyanın geri kalanından daha önce görmesidir. - Oscar Wilde

Ay ne kadar kaybolsa da günün birinde yine parlayacaktır.

Ay geceden ürkmediği karanlığından kaçmadığı içindir ki nurlandı.

Ay denizde görünür de çamurda görünmez. Gönlünü temizle ruhunu gör.

Yorumlar